FreshMail.pl
11-09-2016

Skuteczny proces sprzedaży usług w klubie fitness.

 

O tym jak ważny jest proces sprzedaży, przekonałem się na własnej skórze. Kilka lat temu, kiedy otworzyłem firmę świadczącą usługi z zakresu treningu personalnego, byłem odpowiedzialny za wszystko sam. Wysyłałem oferty, odpowiadałem na zapytania, spotykałem się z klientami. Stanąłem przed prawdziwym wyzwaniem, kiedy zatrudniłem trenerów. Każdy z nich miał swój pomysł na pozyskiwanie klientów, prowadzenie rozmów i budowanie relacji. Działania te były chaotyczne, a efekt niezadowalający, mimo bardzo wysokich umiejętności interpersonalnych trenerów. Po wprowadzeniu procesu sprzedaży, każdy z trenerów powiększył o około 30% liczbę zadowolonych klientów, a skutkiem tego był comiesięczny wzrost przychodów na poziomie mniej więcej 5000 zł.

Moje wizyty w klubach na terenie całego kraju pokazują, że osoby zajmujące się sprzedażą usług fitness są bardzo otwarte, kreatywne i lubią działać po swojemu. Menedżerowie tych klubów często patrzą przez palce na bardzo różne podejście do pracy swoich pracowników. Jeśli dodatkowo ich podwładni realizują założone cele, pozostawiają im maksymalną swobodę w działaniu. A może ich rezultaty mogły by być jeszcze lepsze? Zdecydowanie tak! Warto dodać, że menedżerowie akceptują wyniki zespołu uważając je za maksymalne. Często słyszę „po co zmieniać coś, co przecież świetnie działa”. Komentarze jednak milkną, kiedy opowiadam o klubach, które odnotowują każdego miesiąca średnio 20% wzrost sprzedaży po wdrożeniu procesu.

Jesteś gotowy na zmiany? Poniżej przykład procesu sprzedażowego, który przygotowałem specjalnie dla Ciebie na podstawie wieloletniej pracy w klubach na terenie całego kraju.

1. Pozyskiwanie kontaktów.
2. Umawianie „randek” z klientami.
3. Budowanie relacji i zdobywanie informacji.
4. Prezentacja najlepszych rozwiązań.
5. Zamknięcie sprzedaży na „tak”.
6. Budowanie relacji po sprzedaży.

Obserwuj bacznie kolejne części tego wpisu. Scharakteryzuję w nich każdy z etapów wskazując na dobre i złe praktyki realizowane w klubach.

 

Część 2 – tutaj

Część 3 – tutaj

Część 4 – tutaj

Część 5 – tutaj

Krzysztof Pakulec

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty

Newsletter

Dowiaduj się pierwszy o nowych wpisach i najciekawszych wydarzeniach.

FreshMail.pl