FreshMail.pl
11-09-2016

Polityka cenowa – grzechy menedżera.

 

Cena jest wspaniałym narzędziem. Stanowi jedyny element marketingu-mix, który tworzy przychody przedsiębiorstwa. Pozostałe elementy generują tylko koszty. Za jej pomocą możesz szybko dostosowywać ofertę do zmian zachodzących na rynku. Możesz zasugerować konsumentowi, jaka będzie jakość Twojej usługi, wysłać komunikat, że jesteś „tani” lub „ekskluzywny”. Możesz szybko zarobić. Możesz przetrwać. Ale możesz też położyć biznes.

Dlaczego powinieneś przeczytać ten artykuł i kolejne, poświęcone polityce cenowej? Od kilkunastu lat działam w branży fitness. W tym czasie otwierałam i zamykałam kluby, wdrażałam programy naprawcze, konsultowałam i szkoliłam. Z każdym kolejnym miesiącem wzrastała moja świadomość, jak wielkie znaczenie dla sukcesu przedsięwzięcia ma cena.

Zapraszam Cię do lektury cyklu artykułów, w których poznasz autentyczne obiekcje osób zarządzających polskimi klubami fitness, grzechy, które sprowadziły niejedną świetnie zapowiadającą się inwestycję na manowce:

1.„To rynek ustala ceny”
Ceny konkurencji są kluczowym czynnikiem polityki cenowej. Ale czy jedynym?
2. „59 zł – tylko dla nowych klientów”
Jakie konsekwencje pociąga za sobą stosowanie dużych obniżek cenowych tylko dla nowych klubowiczów?
3. „Pierwszy miesiąc gratis”
Czy warto stosować triki w celu przyciągnięcia klientów?
4. „Torba lub trening personalny gratis”
Czy popularne gratisy mają moc sprawczą? Czy faktycznie wpływają na decyzję nabywców?
5. „Nie możemy podnieść cen, bo klienci odejdą”
Czy strach menedżerów przed podnoszeniem cen jest uzasadniony? W jakich sytuacjach i w jaki sposób podnosić ceny?

 

Część 2 – tutaj

Część 3 – tutaj

Część 4 – tutaj

Część 5 – tutaj

Część 6 – tutaj

Małgorzata Burdziełowska

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty

Sorry. No data so far.

Newsletter

Dowiaduj się pierwszy o nowych wpisach i najciekawszych wydarzeniach.

FreshMail.pl