FreshMail.pl
15-09-2016

9 wskazówek jak skutecznie działać w social mediach.

 

Pojawienie się firm w mediach społecznościowych to był prawdziwy przełom. Większość chętnie wkroczyła na Facebooka, Instagram czy Twittera, rozpoczynając tworzenie wirtualnych kronik swojej marki. Nasza branża również szybko zorientowała się, że social media to dobre narzędzie komunikacyjne i zaczęły pojawiać się kolejne konta klubów fitness. Ich tablice w mgnieniu oka wypełnione zostały niezliczoną ilością informacji, zdjęć i filmów. Jednak czy aby na pewno chodzi o zapełnianie wall’a? Zdecydowanie Nie. Skuteczne działania w mediach społecznościowych opierają się w głównej mierze na ciągłej komunikacji. Pamiętaj, że nie mogą być one jednostronne, a „fani” muszą mieć poczucie wspólnoty. W jaki sposób do tego doprowadzić?

9 wskazówek, które pozwolą Ci na utrzymanie dwukierunkowej komunikacji:

1. Nie kolekcjonuj fanów, pamiętaj, że nie ich ilość, a jakość ma znaczenie.
2. Przygotuj schemat działań przynajmniej z kilkudniowym wyprzedzeniem.
3. Przywitaj się, wysyłając wiadomość powitalną do każdej nowej osoby w Twoim wirtualnym świecie.
4. Miej umiar w ilości treści, które publikujesz danego dnia. Ich jakość jest istotniejsza.
5. Ucz się od odbiorców i opowiadaj historie, które są dla nich istotne. Nie powinny one dotyczyć tylko Twojego klubu.
6. Zadawaj szczere pytania i zachęcaj do interakcji.
7. Odpowiadaj na komentarze, jednak pamiętaj, aby nie rozwiązywać ewentualnych problemów publicznie.
8. Obserwuj i dziel się sukcesami Twoich klientów. Oczywiście za ich zgodą.
9. Proś o użycie hashtaga z nazwą Twojego klubu oczywiście w postach, które bezpośrednio go dotyczą.

Pamiętaj! Większości Twoich byłych, obecnych i przyszłych klubowiczów jest aktywna w mediach społecznościowych. Rozmawiając z nimi codziennie, zbudujesz swoją klubową społeczność. Kiedyś mówiono „jak Cię widzą, tak Cię piszą”, dziś można by powiedzieć „jak Ty piszesz i co publikujesz, tak Cię widzą”.

Krzysztof Pakulec

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty

Sorry. No data so far.

Newsletter

Dowiaduj się pierwszy o nowych wpisach i najciekawszych wydarzeniach.

FreshMail.pl