FreshMail.pl
14-11-2016

Pozyskiwanie kontaktów.

 

Pozyskiwanie kontaktów to najważniejszy z etapów skutecznego procesu sprzedażowego, gdyż to właśnie on pozwala zapełnić lejek sprzedażowy.

Wiele klubów fitness poszukując nowych klientów „zarzuca swoje sieci” bardzo szeroko, kierując swoje działania do wszystkich. To zdecydowanie błąd. Powinieneś skoncentrować się na tych segmentach rynku, gdzie Twoja oferta pasuje najlepiej. Swoje przygotowania rozpocznij od odpowiedzi na trzy podstawowe pytania.

1. Jakie potrzeby możesz zaspokoić poprzez oferowane przez Twój klub usługi?
2. Co wyróżnia Twój klub na tle konkurencji?
3. Kto może być zainteresowany ofertą Twojego klubu?
4. W jakich miejscach możesz spotkać te osoby najczęściej?

Zakładam, że znasz już odpowiedzi na powyższe pytania, więc zachęcam Cię również do analizy decyzji zakupowych Twoich obecnych klientów. Zdefiniuj listę „wyzwalaczy”, które sprawiły, że Twoi obecni klubowicze zainteresowali się usługami świadczonymi przez Twój klub.

A teraz podpowiem Ci za pomocą jakich narzędzi skutecznie docierać do nowych klientów.

1. Rozejrzyj się dookoła – wykorzystaj potencjał sąsiadów.
Zlokalizuj w okolicy Twojego klubu wszystkie miejsca, które świadczą usługi związane z szeroko rozumianym zdrowiem i urodą. Wybierz się do tych punktów, proponując współpracę na zasadzie: każdy ich klient wydając np. 100 zł otrzyma voucher do wykorzystania w Twoim klubie. Czy to się opłaca? Oczywiście dla obu stron to korzystna transakcja. Dzięki temu korzystający z punktów usługowych w Twojej okolicy poczują się docenieni, Ty natomiast otrzymasz bazę potencjalnych klientów.
2. Korzystaj z lokalnych wydarzeń.
O tym, że masz zrobić listę wydarzeń w Twojej okolicy, skontaktować się z organizatorami oraz zadbać o profesjonalne stoisko chyba nie muszę wspominać. Ale ten temat muszę poruszyć. Pewnie kilkukrotnie byłeś na targach i zwróciłeś uwagę na sprzedawców patrzących w telefon, lub rozmawiających ze sobą, nie podnoszących nawet wzroku. Dobrze wiesz, jak nielubiane jest to zachowanie wśród klientów. Nie dopuść do sytuacji aby podobne zdarzenia miały miejsce na Twoim stoisku.
3. Wykorzystaj zasięg social mediów.
Coś mi mówi, że część z poniższych działań masz już za sobą. Jednak dla świętego spokoju, wskażę na miejsca, w których powinieneś założyć konto Twojego klubu. Fanpage na Facebooku, galeria na Instagramie, Hydepark na Twitterze oraz Kino na YouTube to dziś obowiązek.
4. Stwórz bloga.
Niewiele klubów fitness w Polsce może się dziś pochwalić swoim blogiem. Wykorzystaj to. Bądź o krok przed konkurencją. Realizowane działania na blogu z całą pewnością wpłyną na pozytywny wizerunek Twojego klubu, a autorzy tekstów staną się w oczach klientów ekspertami. Wykorzystaj zdefiniowaną listę „wyzwalaczy”, przemycaj je w treściach wpisów i zachęcaj do odwiedzenia Twojego klubu.
5. Twoi klubowicze najlepszą bazą nowych klientów.
O działaniach posprzedażowych jako jednym z elementów skutecznego procesu sprzedaży napiszę trochę później. W tej chwili jednak jedno z tych działań chciałbym wskazać jako możliwość pozyskania nowych klientów. W jaki sposób to uczynić? Badając poziom zadowolenia obecnych klientów, zaproponuj im vouchery do wykorzystania w Twoim klubie dla ich znajomych w zamian za informacje zwrotną na temat świadczonych przez Ciebie usług.

Pamiętaj, jeśli chcesz być skuteczny w pozyskiwaniu kontaktów, musisz przede wszystkim monitorować wskaźniki swoich działań. Bez tego trudno będzie Ci odkryć, gdzie marnujesz czas i które z działań wymagają ewentualnej poprawy.

 

Część 1 – tutaj

Część 3 – tutaj

Część 4 – tutaj

Część 5 – tutaj

Krzysztof Pakulec

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty

Newsletter

Dowiaduj się pierwszy o nowych wpisach i najciekawszych wydarzeniach.

FreshMail.pl