FreshMail.pl
23-01-2017

5 sposobów, by nie „uśpić” klubowiczów.

 

„Budzenie” klientów to proces długotrwały, pracochłonny i kosztowny. Zdecydowanie lepiej zadbać o to, aby ich nie „uśpić”.

Badania „Why Customer Stop Buying” z 2015 roku pokazują, że aż 68% wszystkich klientów odchodzi, ponieważ firma przestała o nich dbać. 14% rezygnuje z ponownych zakupów, bo nie byli zadowoleni z jakości nabytych produktów czy usług. Przez tylko te dwa powody, aż 82% klientów zostało „uśpionych”.

Oto lista 5 sposobów, byś nie „usypiał” swoich klubowiczów.

1. Sprawiaj, by Twoi klubowicze codziennie czuli się dla Ciebie ważni. „Dzień dobry!”, „Cześć!”, „Miło Cię widzieć!”, „Jak Ci mija dzień?”,czy „Kiedy będziesz na kolejnym treningu?”. Te proste zwroty, wypowiedziane z uśmiechem spowodują, że Twoi klienci będą wracali. Relacje są kluczowe.
2. Zawsze słuchaj, co do Ciebie mówią klienci. Nie mów zbyt dużo, wtedy będziesz miał szansę usłyszeć, co jest dla nich  najważniejsze. „Macie Państwo brudno w szatniach!”, „Wasi trenerzy każdorazowo wbiegają spóźnieni na zajęcia!”, „Chodzę już tak długo i nie mam efektów!”. Nie obrażaj się na skargi czy okazywane niezadowolenie ze świadczonej usługi. Dopytaj o szczegóły, wykaż zainteresowanie. Po prostu reaguj.
3. Zadbaj o stabilność Twojego zespołu. Ludzie lubią rozmawiać z osobami, które znają. Nie inaczej jest z Twoimi klientami. Zastanów się, czy przyczyna dużej fluktuacji pracowników i klientów nie jest taka sama.
4. Nie obiecuj tylko po to, żeby sprzedać. Zdarza się, że kadra zupełnie nieświadomie, używając nieprecyzyjnych zwrotów wprowadza klienta w błąd. „W karnecie będzie Pani miała pomoc trenera…”, mając na myśli instruktaż w zakresie obsługi maszyn podczas dyżurów. Klient może mieć zupełnie inne wyobrażenie, czym jest owa „pomoc”. W jego mniemaniu pomoc może oznaczać kompletną opiekę od planu do wyniku. Kiedy orientuje się, czym jest owa opieka, rezygnuje niezadowolony z usługi.
5. Nie konkuruj tylko ceną. Jedyne, co będzie musiała zrobić wtedy Twoja konkurencja, aby odebrać Ci klientów, to obniżyć cenę swoich usług. Identyfikuj klientów. Zwiększ ich lojalność przez odpowiednio dobrane, dostosowane do ich potrzeb działania.

Zanim zaczniesz się usprawiedliwiać i dokonywać zmian, postaraj się zdobyć wiedzę o powodach, które spowodowały, że Twoi klienci przestali być aktywni. Najlepiej będzie jeśli po prostu ich o to zapytasz. Jakie pytania powinieneś zadać? Już wkrótce będziesz mógł pobrać na naszym blogu zestaw pytań, które specjalnie dla Ciebie przygotowałem.

Krzysztof Pakulec

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty

Sorry. No data so far.

Newsletter

Dowiaduj się pierwszy o nowych wpisach i najciekawszych wydarzeniach.

FreshMail.pl