FreshMail.pl
29-08-2017

Jak wywrzeć dobre pierwsze wrażenie?

 

Standardy pracy. Jakże logiczne, a jak często pomijane w pracy. Z góry zakładamy, że pracownicy, których zatrudniamy będą mieć „to coś”. My, urodzeni w latach 70 i 80 XX wieku za logiczne uważamy choć minimalny poziom kultury osobistej. Jesteśmy osobami wychowanymi w czasach, gdzie ustępowanie miejsca osobom starszym w tramwaju było czymś naturalnym. Teraz niejednokrotnie młodzi odwracają głowę w szybę i nawet nie zauważają tych najbardziej potrzebujących pomocy.

Mówi się o tym, że pierwsze wrażenie można wywrzeć tylko raz. Zgodzę się z tym, że to co sobą zaprezentujemy za pierwszym razem ciężko zmienić. W dobie Internetu nasz „pierwszy raz” z klientem to nie moment, w którym przekracza on próg klubu. Niejednokrotnie jesteśmy obserwowani nawet o tym nie wiedząc. Choć dookoła mówi się o tym, że praca to praca, a życie to życie, tak moim zdaniem od dawna przestało to tak działać. Jesteśmy tak zaawansowanymi znawcami technik manipulacyjnych, że przestaliśmy ufać innym.

Nieraz byłam świadkiem, gdy wykreowany image w sieci danej osoby, absolutnie różnił się tym, co sobą reprezentowała. Jakie było moje rozczarowanie! Czy pozwoliłabym na to moim klientom? Wypadki się zdarzają, ale robię wszystko, by nie brać w nich bezpośredniego udziału.

Od czego więc zacząć? Po pierwsze musisz wiedzieć czego chcesz. Jako pracodawca pamiętaj, że to Ty nadajesz nurt, w którym idzie Twoje miejsce. Następnie szukaj ludzi. Cały czas. Nie tylko przed otwarciem, nie tylko w momencie gdy ktoś odchodzi. Szukaj cały czas. Prawdziwe perły nadal ciężko jest odnaleźć.

Następnie określ standardy. Cała marka, którą kreujesz i pod którą podpisujesz się swoim nazwiskiem powinna być spójna. Krzyczysz o tym, że cechuje Was wysoka jakość usług? Pokaż to i udowodnij. Zaskakuj. Niech każda wizyta w Twoim klubie będzie dla innych eksplozją doznań. Jakie standardy wprowadzić? Na co zwrócić uwagę?

Ryba psuje się od głowy. Nic z tego nie będzie jeśli sam nie dasz pracownikom przykładu. 

Na co zwracają uwagę ludzie?
– Wysoka kultura osobista pracowników,
– sprawna komunikacja między poszczególnymi działami w firmie,
– nastawienie na pomoc klientowi, a nie na zaspokajanie ambicji trenera czy innych pracowników,
– schludny strój – nie oznacza on najnowszych kolekcji butów na stopach Twoich pracowników, ale po prostu czystego stroju,
– używanie ręczników na treningach,
– spójność działań z przekazem szerzonym przez markę,
– trenerzy z przygotowanymi kwestionariuszami do przeprowadzania konsultacji,
– jasna polityka klubu,
– uporządkowany system przechowywania danych osobowych,
– pozytywne nastawienie.

To tylko kropla w morzu potrzeb. Żyjemy w czasach marketingu nastawionego na człowieka. W dzisiejszych czasach miejsce tworzą ludzie i nie mówimy tu tylko o osobach korzystających z Twoich usług.

Pamiętaj jednak, że wszystkie te działania wymagają ciągłej kontroli. Tu nie ma miejsca na pomyłki. Wiem, że najciężej wymagać od innych, ale pamiętaj że Twoi pracownicy są jak dzieci, które musisz sobie wychować. Jak uczą się dzieci? To proste … poprzez naśladowanie.

Tak więc, niech pierwsze wrażenie wywierane przez Ciebie będzie tym czego oczekujesz od innych, a wtedy już tylko niewielki krok dzieli Cię od zbudowania prawdziwego imperium i od tego byś Ty wyznaczał standardy i stał się inspiracją dla innych.

Katarzyna Figuła

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty

Sorry. No data so far.

Newsletter

Dowiaduj się pierwszy o nowych wpisach i najciekawszych wydarzeniach.

FreshMail.pl