FreshMail.pl
27-11-2017

ABC budowania wizerunku trenera personalnego.

 

„Jak Cię widzą tak Cię piszą” to powiedzenie, które w młodości wielu z nas słyszało od swoich rodziców czy tez dziadków. I niby jest to mądrość zamierzchłych dni, ale z perspektywy czasu w mojej ocenie fraza ta nabiera jeszcze większego znaczenia. Czy nie żyjemy w czasach, gdy wiemy wszystko o wszystkich? Czy były kiedykolwiek wcześniej czasy, w których pytaliśmy tysiące znajomych o zdanie? Tak teraz jest. Gdy szukamy lekarza, porady, ciekawego filmu „pytamy” poprzez portale społecznościowe oczekując odpowiedzi od bliższych bądź dalszych znajomych. Kiedyś zdjęcia z wakacji oglądano przy rodzinnym stole i nawet te, z których nie do końca byliśmy dumni widzieli jedynie nasi najbliżsi przyjaciele i rodzina. Dziś niestety już tak nie jest. Nasza prywatność została niejako dobrowolnie oddana mediom społecznościowym. To co umieszczamy w Internecie zostaje w Internecie i to już na zawsze. Nie wiem czy wiesz, że pomimo ustawień prywatności zamieszczany przez Was treści na Facebooku nie są w chwili publikacji już Waszą własnością. Akceptując regulamin podpisaliśmy z Markiem Zuckerbergiem jasno określone zasady korzystania z jego machiny społecznościowej.

Ale dziś nie o tym. Dziś o potrzebie kreacji wizerunku trenera personalnego z wykorzystaniem tych narzędzi. Już na przełomie wieku XVII i XVIII irlandzki filozof, biskup kościoła anglikańskiego Geogre Berley wygłosił swoją maksymę „Esse est percipi” czyli „istnieć to znaczy być postrzeganym”. W kontekście kreowania wizerunku w naszej branży możemy mówić o przekazie wynikającym z istnienia. Czyż nie każda osoba, która istnieje nie wysyła treści do społeczności?  Z pewnością każda. Tylko od nas zależy jakim rodzajem komunikatu będziemy się posługiwać. Wpisując w Google frazę wizerunek możemy znaleźć aż 98 różnych synonimów, Określenia takie jak aparycja, model, schemat będą odnosiły się do kontekstu postepowania. Z drugiej strony możemy znaleźć formę, sylwetkę, i obraz, które w sposób bezpośredni możemy połączyć z kontekstem wyglądu zewnętrznego kogoś lub czegoś. Jak to mówią przejdźmy do meritum.

Oto 22 wskazówki jak budować swój wizerunek w świecie wirtualnym i rzeczywistym. Zapraszam do czytania:

1. Autentyczność – Ty jako Ty możesz być tylko jeden. Nie ma takiego drugiego trenera, a to unikatowość sama w sobie. Postaw na to!
2. Blog – idealne miejsce, by dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Wybierz coś co lubisz opisywać, co dla Ciebie jest proste i jasne. Dla innych osób może to być objawienie samo w sobie!
3. Content – to co oferujesz sobą jest największą wartością. Twoja treść i jej esencja to coś, co tak naprawdę buduje Ciebie w świecie trenerów.
4. Design – dbaj o to, aby treści, które przekazujesz były dla potencjalnych podopiecznych atrakcyjne. Pamiętaj o zasadzie, że wszystko buduje wizerunek – od strony internetowej, profilu na Facebooku po Twoje codzienne zachowania, takie jak punktualność czy czysty strój.
5. Efekty – Twoich klientów są fundamentem Twojej pracy. Mogą budować bądź rujnować Twoją markę. Spraw, by mówiły o Tobie w sposób dobry. Bądź profesjonalistą spełniającym oczekiwania klientów.
6. Followersi – twórz własną sieć tematyczną. Nie tylko znajomych, ale i ludzi, którzy podzielają Twoją pasje. Wykorzystuj ambasadorów marki do promocji siebie i swojej oferty.
7. Grafika – zadbaj o dobre wykonanie swojej strony. Sprawdź czy wygląda tak jak powinna na komputerze, telefonie z Androidem i iOSem. Zobacz, czy proces ładowania nie trwa zbyt długo. Czy to ważne? Dla przeciętniaka nie, dla Ciebie tak.
8. Help – pomagaj, także bezinteresownie i nie bój się prosić o pomoc. Masa ludzi już przechodziła ten proces, nie musisz popełniać ich błędów.
9. Instagram – rola Instagrama w Polsce rośnie. Rozważ to narzędzie jako kamień budulcowy swojego wizerunku.
10. Jednolitość – gdy wybierzesz już swoja drogę i charakter trzymaj się tego mocno. Nie próbuj przypodobać się wszystkim.
11. Klucz – „to fraza” z jaką będą Cię kojarzyć. Na pewno po usłyszeniu słów „Pozdro sportowe Świry”, będziesz wiedział o kogo chodzi. Stwórz coś z czym będą Cię kojarzyć i zbuduj tym przewagę.
12. Lider – bądź liderem w swojej kategorii. Co jeśli konkurencja jest duża i ciężko się przebić? Stwórz swoją kategorię. Na rynku są trenerzy oferujący zajęcia bardzo podobne i o tej samej ofercie. Czyli nuda. Spróbuj wymyślić swoje zajęcia, swój autorski plan treningowy. To Cię wyróżni!
13. Model – znajdź i skontaktuj się z osobą, która promuje swoją markę w sposób, który Tobie się podoba najbardziej. Zapytaj go o to jak udało się tej osobie stworzyć to co robi.
14. Networking – pokaż się jako osoba otaczająca się profesjonalistami. W końcu „z kim przystajesz, takim się stajesz” prawda? Jeżeli nie jest to Twoją kluczową kompetencją stwórz wachlarz usług dla swojego klienta. Miej w zanadrzu dietetyka, fizjoterapeutę, a nawet psychologa. Nie musisz znać się na wszystkim, ale powinieneś być kompetentny w doradzaniu swoim potencjalnym klientom. Po cichu możesz także liczyć na rekomendacje swoich partnerów.
15. Obowiązkowość – pamiętaj, że w świecie profesjonalistów nie ma miejsca na niedotrzymywanie obietnic. Jeżeli zobowiążesz się do 3 postów w tygodniu to przynajmniej tyle musi być. Jeżeli obiecałeś, że załatwisz podopiecznemu dietę, suplementy lub cokolwiek innego, dotrzymuj słowa.
16. Profesjonalizm – nie musisz być omnibusem polskiego fitnessu (twierdzę nawet, że nie powinieneś). Ktoś kto jest dobry we wszystkim nie jest dobry w niczym. Znajome? Wybierz to w czym będziesz najlepszy i na tym się skup. Lepiej być tym Kowalskim mistrzem od Kettli niż Kowalskim trenerem czegoś tam.
17. Rekomendacje – w tym temacie napisano nawet książki, a także powstały biznesy, które jako jedyny element reklamy zastosowały rekomendacje. Dbaj o to, aby to co mówią za Twoimi plecami, było tym co chcesz, aby mówiono. Poproś podopiecznych, z którymi masz najlepszy kontakt o napisanie kilku zdań, dlaczego cenią trening właśnie z Tobą. Puść to w eter i obserwuj co się stanie. This is magic!
18. Spójność – każdym swoim zachowaniem wysyłasz do świata jakąś treść. Możesz być świetnym trenerem specjalizującym się w dietetyce. Raz pójdziesz do restauracji z pięknymi złotymi łukami, gdzie zostaniesz zauważony przez podopiecznego, który automatycznie sklasyfikuje Cię jako osobę, co jedno mówi, drugie robi. Słabo, co?
19. Target – określ, z jaką grupą osób chcesz się komunikować. Innych narzędzi i treści użyjesz w procesach dla pokolenia Baby boomers (1946-1964), pokolenia Z (1990 wzwyż) czy millenialsów (inaczej Y, 1980-1989). Warto wiedzieć, co tym pokoleniom imponuje, co lubią, a za czym nie przepadają.
20. Unikalność – wykorzystaj unikatowość swoich usług. Może jesteś specjalistą od odchudzania, mistrzem motywacji, rannym ptaszkiem i masz treningi dużo wcześniej niż Twoi koledzy. Zidentyfikuj je u siebie i pokaż światu.
21. Wizualizuj – myśl o sobie jako o osobie w wizerunkiem, do którego zmierzasz. Zmotywuje Cię to w chwilach słabości i doda kopa.
22. Zwycięstwo – stań się mierzalny, wyznaczaj cele i sprawdzaj sam siebie. Chcesz uzyskać 1000 polubień? Sprawdź różne treści umieszczane na swoim profilu. Określ te, które działają najlepiej i na tych się skup.

Powyższe abecadło to malutki zalążek tego, co powinieneś zrobić. Mam nadzieję, że teraz jako trener będziesz gotowy, by podjąć działanie. Jeśli tak to mam dla Ciebie zadanie! Wybierz 3 literki z powyższego Abecadła i przystąp do realizacji w ciągu najbliższych 48 h. W wiadomości prywatnej chętnie dowiem się, na jakie konkretne pomysły wpadłeś?

Marcin Zaworonek

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty

Newsletter

Dowiaduj się pierwszy o nowych wpisach i najciekawszych wydarzeniach.

FreshMail.pl