FreshMail.pl
03-02-2018

Jak odnieść sukces w branży fitness w 2018 roku?

 

Jak pozyskać i utrzymać klientów, gdy pojawia się coraz więcej wielkopowierzchniowych i świetnie wyposażonych klubów fitness? Czym można dzisiaj się wyróżnić?

Poznaj 5 podstawowych warunków sukcesu w branży fitness:

1. Uzasadnienie.
Biznes musi być dochodowy, ale bez uzasadnienia swojego istnienia i celu działalności będziesz postrzegany przez otoczenie jako firma skoncentrowana tylko na zarabianiu pieniędzy. Spraw, by klienci i pracownicy byli dumni z przynależności do miejsca, ponieważ jest autentycznym i odpowiedzialnym propagatorem zdrowego stylu życia.
2. Zaufanie.
Duża ilość podobnych usług oferowanych klientowi sprawia, że dziś wybiera miejsca i osoby, które darzy sympatią i zaufaniem. Ufamy osobom, które szczerze interesują się tym, co dla nas ważne, potrafią słuchać i wspierać, szanując naszą autonomię, prawo do własnych wyborów. Manipulowanie ceną i stosowanie trików sprzedażowych czasami jeszcze działa, ale z pewnością jest najgorszym sposobem na pozyskiwanie ambasadorów marki i budowanie lojalności klientów.
3. Dostarczanie korzyści.
Obecnie nie wyróżnisz się sprzedając karnety, dostęp do maszyn i zajęć grupowych. Ci, którzy to robią są zmuszeni do konkurowania ceną. Dostarczysz unikalnej korzyści, gdy będziesz świadomy procesu powstawania wartości oraz faktycznie zrozumiesz i zaspokoisz potrzeby klienta. Udowodnij, że Twoja oferta stanowi dla nabywcy kopalnię korzyści, których on poszukuje, zakotwiczonych w potrzebach bezpieczeństwa, pewności, wygodzie, komforcie, prestiżu, oszczędności (czasie, pieniędzy, wysiłku), wyglądzie, atrakcyjności.
4. Ułatwienia.
Obecny konsument zapłaci więcej, jeśli oferta ułatwi mu życie i pozwoli oszczędzić czas. Ułatwiaj wszystko, co jest możliwe: kontakt z klubem, poszukiwanie informacji, rezerwacje. Szanuj jego czas, jak najszybciej odbierając telefony, natychmiast reagując na uwagi i sugestie. Wyeliminuj wszelkie formy zbędnego kontakt.
5. Przekraczanie oczekiwań.
Nie mam tu na myśli „gratisów”: bidonów, ręczników, toreb sportowych, itd. To już nie działa. Współczesny klient zna regułę wzajemności i wie, że „prezent” został wkalkulowany w cenę. Przekroczysz oczekiwania niezaplanowanymi, drobnymi gestami. Pozytywnie go zaskoczysz, gdy te działania nie będą wynikać z wyrachowania, tylko z autentycznej potrzeby pomagania, dawania satysfakcji i zachwycania.

Powodzenia!

Małgorzata Burdziełowska

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty

Newsletter

Dowiaduj się pierwszy o nowych wpisach i najciekawszych wydarzeniach.

FreshMail.pl