06-05-2018

4 i pół sposobu na efektywne wykorzystanie wakacji w klubie fitness.

 

Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest biznes, który pracuje na wysokich obrotach przez cały rok. Jednak niemal w każdej branży pojawiają się tzw. okresy spowolnienia. W naszym fitness biznesie takim czasem są zdecydowanie wakacje. Klienci wyjeżdżają na urlopy lub wybierają aktywność na świeżym powietrzu. Wizja nadchodzących wakacji i niższa ilość osób w klubie sprawia, że poziom motywacji pracowników znacznie się obniża. Lato to dla nich czas odpoczynku i „lenistwa”, po którym ciężko wrócić na „obroty”. Aby okres urlopowy nie był czasem wegetacji i zastoju, możesz wdrożyć rozwiązania, które pozytywnie wpłyną na efektywność pracy zespołu oraz rozwój Twojego klubu. Poniżej przygotowałem specjalnie dla Ciebie kilka pomysłów.

1. Zadbaj o relacje z klientami. Zadaniem Twojego zespołu jest także utrzymywanie relacji z klubowiczami. Dobrze jest wykorzystać ten czas na dłuższą rozmowę z klientami w klubie, aby lepiej ich poznać. Jest również więcej czasu, aby wykonać telefon do klienta w celu zbadania jego poziomu zadowolenia z dotychczasowej współpracy. To doskonały moment, aby znając opinię klubowiczów, dokonać zmian na lepsze.
2. Zadbaj o klubowy wizerunek w sieci. Sezon wakacyjny to bez wątpienia doskonały czas na wszelkie działania związane z marketingiem i PR. Wykorzystaj go organizując sesję zdjęciową Twojego zespołu lub kręcąc film reklamujący klub. Opracuj strategię na kolejne pół roku w mediach społecznościowych, nagraj materiały, które będziesz wykorzystywał w następnych miesiącach. Takie działania nie przełożą się bezpośrednio na Twoje wyniki finansowe, ale bez wątpienia wpłyną na rozpoznawalność i pozytywny wizerunek klubu.
3. Znajdź czas dla swoich ludzi. Odpowiedz sobie na pytanie, czy wolisz w „sezonie” godziny i dni spędzać na uruchamianiu wciąż nowych rekrutacji, selekcji kolejnych kandydatów. A może jednak warto zarezerwować czas dla każdego członka z zespołu osobno i dla wszystkich razem? Możecie wspólnie podsumować dotychczasowe działania, zrobić kreatywną burzę mózgów i opracować strategię pracy na drugą połowę roku. Zadbaj również o integrację. Zorganizuj wspólne ognisko, wycieczkę rowerową lub inne tego typu spotkanie. Umacniaj więzi także na linii pracownik – pracodawca. Zgrany team działa bardziej kreatywnie i efektywnie.
4. Przygotuj Twój zespół na nadchodzący sezon. Wykorzystaj wakacyjny czas na poszerzanie wiedzy i umiejętności Twojego zespołu. Żaden, nawet najlepszy pracownik nie powinien stać w miejscu. Zmienia się rynek, zmieniają się klienci, zmieniają się Twoje produkty i usługi. Jeśli chcesz mieć efektywny zespół, dbaj o jego rozwój. Pomyśl o szkoleniach z zakresu obsługi klienta czy sprzedaży. Wyższe kwalifikacje pracowników to większa efektywność ich pracy, ale także większa motywacja oraz lojalność wobec pracodawcy.

Idealnie będzie, jeśli działania zaplanujesz i przedstawisz pracownikom jeszcze przed nadejściem lata. W takim razie to ostatni dzwonek. Pamiętaj, że jest jeszcze wiele innych sposobów na efektywne wykorzystanie wakacji, ale nie wszystko od razu. Na koniec ostatni sposób. Czytanie artykułów na naszym blogu, to również efektywne wykorzystanie czasu wolnego. Zaproponuj to swoim pracownikom.

Powodzenia!

Krzysztof Pakulec

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty