05-07-2018

Wakacje trenera personalnego – czyli jak poradzić sobie z okresem urlopowym?

 

Okres wakacyjny to często trudny czas dla klubów fitness i trenerów personalnych. Klienci zamiast trenować wolą jechać na urlop, co wcale nie dziwi, bo przecież każdy potrzebuje czasu na odpoczynek. Aktywność klubowiczów w stosunku do okresu zimowego wyraźnie spada, co jest bolączką branży fitness. Jak to jest z klientami trenerów personalnych? Trenerzy sami stwierdzają, że w okresie wakacyjnym ich kalendarze posiadają więcej luk niż w pozostałym czasie. Mniejsza ilość treningów rozkłada się w różnych godzinach, co sprawia, że tak i tak spędzają w klubie cały dzień zarabiając dużo mniej. Jak temu zaradzić? W poniższym tekście postaram się dać Wam kilka wskazówek jak przez wakacje przetrwać, zarabiać, a nawet pozyskiwać nowych klientów.

Zadbaj, by klienci informowali Cię z odpowiednim wyprzedzeniem. Jeśli dowiesz się wcześniej o absencji podopiecznego, łatwiej będzie ustawić kalendarz tak, by nie mieć przerw pomiędzy poszczególnymi jednostkami treningowymi. Dobre zarządzanie czasem może nie sprawi, że będziesz bezpośrednio zarabiał tyle, co w okresie jesiennym, ale na pewno pozwoli na więcej czasu wolnego.

To także dobry czas na promocję swoich usług. Już teraz możesz zadbać o to, żeby wrzesień był bardzo dobrym miesiącem. Przeznacz więcej czasu na pracę nad pozyskiwaniem nowych klientów. Zaproś więcej osób na trening wprowadzający, przygotuj interesującą kampanię, w której zaprezentujesz swoje usługi. W ostatnim czasie widać duży wzrost różnego rodzaju programów, które same w sobie posiadają obietnice efektów np. 5 tygodni do formy na wakacje, kondycja w sportach zimowych, 3 miesiące do szpagatu.

Z drugiej strony dobrze wiesz, że Twoi podopieczni wyjadą na urlop i nie będą w tym okresie korzystać z Twoich usług. Dlaczego nie mieliby wyjechać razem z Tobą? Dobrą i popularną praktyką jest organizowanie wyjazdów wakacyjnych dla podopiecznych. Taki wyjazd warto zaplanować z odpowiednim wyprzedzeniem, a także wybrać miejsce z odpowiednią sportową infrastrukturą. Pozwoli to zaoszczędzić ewentualną konieczność wożenia sprzętu ze sobą, co może być dużym problemem logistycznym. Ciekawą opcją są tutaj Centralne Ośrodki Sportu, gdzie komercyjnie można wynająć hotel, hale do trenowania, basen czy siłownie. Są one umiejscowione blisko innych atrakcji, dzięki czemu można zadbać zarówno o sportową stronę obozu jak i poza sportowe atrakcje dla podopiecznych. Z całą pewnością trudno będzie namówić Ci wszystkich podopiecznych na wyjazd, dlatego organizację takiego “obozu” warto zaplanować z kilkoma zaprzyjaźnionymi trenerami. Ciekawym rozwiązaniem może być połączenie specjalistów różnych dyscyplin, a także fizjoterapeutów i dietetyków. Pozwoli to na wzbogacenie wartości wyjazdu dla naszych klientów i ułatwi sprzedaż sportowych wakacji.

W zależności od ilości pracy jaką masz i relacji jakie zbudowałeś ze swoimi klientami, możesz odczuwać spadki w mniejszym bądź większym stopniu. Powyższe sposobowy są skutecznie i warto pomyśleć o wdrożeniu ich do swojego planu wakacyjnego.

Marcin Zaworonek

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty