20-08-2018

Dlaczego warto opracować misję i wizję klubu fitness?

 

Czy jest sens opracowania misji i wizji klubu fitness? Moim zdaniem absolutnie tak! Zapraszam Cię do lektury artykułu, jeśli chcesz poznać moje argumenty.

1. Pozycja na rynku. Czy wiesz, jakie są kluczowe czynniki determinujące pozycję firmy? Badania wskazują jednoznacznie: w gronie światowych liderów nie znajdziesz przedsiębiorstw bez jasno określonej misji, wizji i wartości. Ponadto nie są one pustymi frazesami, ale absolutnie znajdują odzwierciedlenie w codziennych działaniach tych firm.
2. Drogowskaz. Co zadecydowało o wyborze strategii Twojego klubu? Na jakiej podstawie podejmujesz decyzje dotyczące wyglądu klubu, grafiku, cen, komunikacji marketingowej? Czy nie są one przypadkiem efektem kopiowania działań konkurencyjnych klubów i wynikiem bieżących potrzeb? Być może w ten sposób przetrwasz, ale z pewnością niczym się nie wyróżnisz i nie zdobędziesz przewagi, którą będziesz mógł utrzymać przez długi czas. Misja i wizja powinny służyć jako drogowskaz, wyjściowy punkt do budowania strategii, opracowania standardów i procedur i podejmowania działań. 
3. Wizerunek. Spójrz na produkowane przez Ciebie treści marketingowe, posty zamieszczane na Facebooku czy Instagramie oczami odbiorcy. Co widzi? Wyłącznie zakres Twoich usług i ich cenę członkostwa? Czy w ten sposób nie istnieje zagrożenie, że będziesz postrzegany przez otoczenie jako firma skoncentrowana tylko na generowaniu zysków? Czego Ty oczekiwałbyś od klubu, z którym chciałbyś rozpocząć współpracę?
4. Pozyskiwanie klientów. Stosując triki sprzedażowe, obniżając ceny wywierasz presję. Klient będzie Ci wierny dopóki nie nadarzy się lepsza okazja. Cena przestaje mieć dla klienta znaczenie, gdy przestajesz naciskać, a zaczynasz przyciągać, wytwarzając pozytywne emocje i pokazując, że wyznajecie te same wartości. To właśnie Twoja misja, wizja i wyznawane wartości mogą sprawić, że klubowicze będą dumni z przynależności do miejsca, które jest autentycznym, odpowiedzialnym propagatorem zdrowego stylu życia, dostrzegającym problemy społeczne i posiadającym na te problemy optymalne rozwiązania.
5. Motywacja pracowników. Wiesz, kiedy pieniądze przestają mieć znaczenie? Gdy robi się rzeczy istotne i potrzebne, które udoskonalają życie społeczeństwa, sprawiają, że ludzie są zdrowsi i szczęśliwsi! Tak, wiem. To oczywiste, czemu służy Wasza praca, ale czy odpowiednio komunikujesz to swojemu teamowi? Czy Waszym celem jest usportowienie jak największej części społeczeństwa, sprawienie, by dzięki aktywności mieli lepsze samopoczucie (i przy okazji wykupili członkostwo), czy może celem jest sprzedaż jak największej ilości członkostw (i przy okazji stworzenie szansy na doświadczenie korzyści z aktywnego stylu życia)? Zanim zaczniesz się usprawiedliwiać i dokonywać zmian, postaraj się zdobyć wiedzę o powodach, które spowodowały, że Twoi klienci przestali być aktywni. Najlepiej będzie jeśli po prostu ich o to zapytasz. Jakie pytania powinieneś zadać? Już wkrótce będziesz mógł pobrać na naszym blogu zestaw pytań, które specjalnie dla Ciebie przygotowałem.

W kolejnym artykule, który będzie opublikowany już za miesiąc dowiedziesz się, w jaki sposób opracować misję i wizję Twojego klubu fitness.

Małgorzata Burdziełowska

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty