17-09-2018

Jak stworzyć misję i wizję klubu fitness?

 

W dobie dużej konkurencji na rynku fitness nie zaistniejesz bezmyślnie kopiując cudzą strategię. W ten sposób niczym się nie wyróżnisz, pozostanie Ci jedynie rywalizować ceną. Problem polega na tym, że w naszej branży nie może być jeszcze taniej. Może być tylko inaczej. Właśnie z tego powodu potrzebujesz misji i wizji, abyś zadał sam sobie ważne pytania i szczerze na nie odpowiedział, dokonując obowiązkowo wnikliwej analizy otoczenia:

1. Misja. Dlaczego chcemy istnieć? Co chcemy dać ludziom? Co dla nich jest dzisiaj ważne? W jaki sposób chcemy oddziaływać i udoskonalać ich życie? Co nas wyróżni? Czego potrzebują, a nie otrzymują od naszej konkurencji? Jakie korzyści uzyskają dzięki współpracy z nami? Na podstawie odpowiedzi na te pytania zdefiniuj misję. Zadbaj, by była prawdziwa i jasna dla odbiorców. Przykład: „Chcemy dawać rodzinom radość i sprawić, by spędzały aktywny czas razem”.
2. Wizja. W jaki sposób wyobrażasz sobie swoją firmę w przyszłości? Gdzie będzie za 5 lat, 10 lat? Jaki jest stan przyszły, do którego zmierzasz? Co w tym jest unikatowego i fundamentalnego? Czy ta wizja wywołuje we Tobie pozytywne emocje? Czy pobudza kreatywność i stanowi bodziec do działania? Jeśli tak, na bazie tego wyobrażenia sformułuj wizję. Zadbaj, by wyrażała marzenia i wyzwania dotyczące Waszej firmy. Przykład: „Chcemy być liderem na rynku w zakresie organizacji czasu wolnego dla rodziny, poprzez autorskie zajęcia i imprezy ukierunkowane na wspólną zabawę”.
3. Wartości firmy. Co jest najważniejsze dla Was? Co jest kompasem, definiującym Ciebie i Twój zespół, wszystkie Wasze działania? Jakie chcemy stosować normy i zasady postępowania, które umożliwią nasz rozwój i pozwolą na osiągnięcie satysfakcji? Przykład: „1. Więzi rodzinne, dlatego propagujemy formy umożliwiające spędzanie aktywnie czasu dziadkom, rodzicom i dzieciom razem, ale też w tym samym czasie w swoich grupach rówieśniczych; 2. Odpowiedzialność za zdrowie naszych klubowiczów, dlatego stosujemy środki, które są przede wszystkim bezpieczne i zdrowe, o udowodnionym pozytywnym oddziaływaniu na organizm; 3. Świadomość, dlatego permanentnie szkolimy siebie i prowadzimy działalność edukacyjną, której celem jest propagowanie aktywności ruchowej w każdym wieku”.

Misja i wizja są podstawą do opracowania celów strategicznych i operacyjnych oraz budżetu, określającego cele w wymiarze finansowym. Jeśli chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób opracować budżet klubu fitness, zapraszam Cię do kolejnego artykułu już za miesiąc.

Powodzenia!

Małgorzata Burdziełowska

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty