11-11-2018

Jak budować lojalność podopiecznych?

 

Każdy trener chciałby dojść do momentu, w którym ilość pozyskanych klientów pokryje się z założonym planem biznesowym. I to jest doskonałe założenie. Wtedy już będziesz mógł skupić się na prowadzeniu treningów, a poszukiwanie nowych podopiecznych przejdzie na drugi plan. Czy da się tak zaplanować opiekę nad podopiecznymi, by nigdy nie odeszli od Ciebie? Niestety nie, ale na pewno da się sprawić, by chcieli być z Tobą dłużej. W tym tekście przeczytasz o 4 radach, jak utrzymać klienta.

Po pierwsze, staraj się pamiętać i kreować ważne wydarzeniach w życiu podopiecznego. Postaraj się świętować razem z nim jego wyjątkowe dni. Dobrymi okazjami do świętowania mogą być:
– urodziny – podopiecznego, jego małżonka, dziecka,
– Wasz wspólny 20, 50 lub 100 trening,
– sukces zawodowy,
– osiągnięcie wspólnego celu treningowego.

Po drugie, doceniaj jego pracę i zaangażowanie. To, że klient jest z Tobą to jego wybór i warto to docenić. Mógłby w tym czasie robić inne aktywności. Dlatego chwal go za postępy i spraw, by dzięki Tobie był z nich dumny. Pokaż mu, że praca jaką wykonuje daje mu efekty na wielu płaszczyznach.

Po trzecie, zostań ważny w innych dziedzinach życia klienta. Jeśli Twój klient jest świetnym stomatologiem to z czystym sumieniem polecaj go wszystkim, którzy tego potrzebują. Jeśli prowadzi świetną restaurację to możesz śmiało wrzucić zdjęcie, w którym pokażesz jakie dobre jedzenie tam znajdą. Pokażesz w ten sposób, że Twoja wartość nie kończy się na sali treningowej.

Po czwarte, zapamiętaj szczególne zachowania klienta. Może zdarzyło się tak, że Twój klient lubi jakąś szczególną szafkę w klubie? Albo, że lubi przed treningiem wypić czarną kawę? A gdy ma gorszy dzień, to woli zamiast ciężkiego treningu zrobić lekki i się wygadać? Te i wiele innych podobnych elementów to zachowania, które możesz zaobserwować jako trener. Przygotowanie ulubionej szafki czy kawy dla podopiecznego zajmie tylko chwile, a może poprawić humor klienta na cały dzień. 

Te czasami drobne czynności sprawiają, że Klienci są z Wami dłużej. Wykorzystaj wszystko, co napisałem w tym tekście i przedłuż Waszą współpracę. Lista oczywiście jest otwarta i zachęcam do codziennego jej rozszerzania.

Marcin Zaworonek

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty