06-01-2019

Skuteczna komunikacja kluczem do sukcesu.

 

Możesz mieć świetnie wyposażony klub, prestiżową lokalizację oraz bogatą ofertę. To jednak nie wystarczy, by osiągnąć sukces. Dlaczego? 

Dlatego, że do klubu fitness przychodzą ludzie, którzy widzą, słyszą i czują. Widzą minę recepcjonisty i to, co piszesz w mailu. Słyszą nie tylko to, co mówisz, ale też jak mówisz. Czują dotyk trenera, który koryguje błędy i wyczuwają twoje nastawienie.  

Komunikacja ma wielką moc i od Ciebie zależy, czy będziesz krok przed konkurencją, czy daleko za nią. To nie tylko przekazywanie suchych informacji, ale też naszych odczuć i postawy wobec drugiej osoby. To wszystko dzieje się w dwóch światach: online i offline. Oba są równie ważne i warto, byś zadbał o sprawną komunikację w tych obszarach. 

1. Komunikacja online:
– treści na www,
– treści w mediach społecznościowych (posty, zdjęcia, komentarze),
– odpowiadanie na wiadomości (czas reakcji, rzetelność, poprawność językowa),
– reagowanie na negatywne komentarze i problemy.
2. Komunikacja offline:
– co mówisz (rzetelne informacje, poprawność językowa, mówienie vs. słuchanie),
– jak mówisz (ton głosu, tempo, pauzy,),
– dotyk (cel, odległości między 2 osobami, granice),
– gesty,
 wygląd (profesjonalizm, pierwsze wrażenie, stereotypy).

Na komunikację składają się małe – wielkie rzeczy. Słowo„przepraszam” w mailu do klienta może sprawić, że on wróci i da ci drugą szansę. Nawiązanie kontaktu wzrokowego pokaże klientowi, że ktoś się nim interesuje, a uśmiech i „jak się masz” z ust instruktora, zafunduje wiele pozytywnych emocji.

Jeśli zadbasz o sprawną komunikację – pokażesz profesjonalizm i troskę o klienta. On z kolei odwdzięczy się lojalnością i poleceniem twojego klubu znajomym. Gdy zaniedbujesz ten obszar – narażasz się na utratę klientów oraz ich negatywne opinie o twoim klubie, które z łatwością pójdą dalej w świat. 

Przeczytaj raz jeszcze powyższe punkty i zrób mały rachunek sumienia. Zastanów się, czy dbasz o wszystkie wymienione obszary. Dziś to wystarczy, bo jeśli choć zatrzymasz się na chwilę by to przemyśleć, to już zrobisz pierwszy, ważny krok. 

Co z drugim krokiem? W kolejnych artykułach zajmę się szczegółowo poszczególnymi obszarami. Podpowiem Ci, co zrobić konkretnie, by komunikacja wpłynęła pozytywnie na funkcjonowanie twojego klubu.

Emilia Lis

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty