14-01-2019

Budżet klubu fitness – planowanie wpływów.

 

W poprzednim artykule dowiedziałeś się, jakie wydatki należy wziąć pod uwagę podczas przygotowania budżetu klubu fitness. Do zaplanowania sukcesu klubu fitness pozostaje jeszcze jeden krok – określenie pożądanych przychodów. Tu kluczowym momentem jest osiągnięcie przez Twój biznes progu rentowności (Break Even Point) – momentu, w którym przychód miesięczny pokryje miesięczne koszty oraz wyliczenie satysfakcjonującej marży. 

1. Sprzedaż członkostw – miesięczny wpływ z członkostw w przeliczeniu na 1 metr kwadratowy powierzchni klubu powinien wynosić co najmniej 130 złotych. Załóż, jaki procent przychodu mają stanowić członkostwa, a następnie daną kwotę podziel przez zaplanowaną średnią cenę członkostwa, by określić pożądaną ilość klubowiczów. Koniecznie sprawdź, czy klub posiada potrzebny potencjał. Obecnie z usług klubów fitness korzysta około 7% osób, a zainteresowani na dojazd nie chcą przeznaczyć więcej niż około 12 minut. Określając progres w zakresie ilości członków klubu uwzględnij również wskaźnik rezygnacji. Jeśli nie posiadasz danych historycznych załóż, że co miesiąc stracisz 2 – 5% swoich klientów.
2. Sprzedaż treningów personalnych – część osób zarządzajacych klubami fitness zezwalając trenerom na bezpłatne korzystanie z ich zasobów zrezygnowała z tego źródła przychodów. W wielu klubach trenerzy płacą ryczałt w wysokości 300 – 2500 złotych, co upraszcza kwestię rozliczeń, a w innych otrzymują za każdy trening ustaloną kwotę. Wybierz formę, która najbardziej Ci odpowiada. Uwzględnij możliwości trenerów i zasoby, które posiadasz. Początkujący trener osiąga przychód nie większy niż 5 tysięcy złotych, doświadczony – kilkanaście tysięcy złotych.
3. Sprzedaż produktów (wody, napojów, odżywek czy sałatek) – może stanowić 10 – 20% ogólnych przychodów klubu i zależy głównie od asortymentu i stopnia wyszkolenia zespołu.
4. Wpływy od firm pośredniczących w sprzedaży kart członkowskich – w przypadku braku danych historycznych element trudny do oszacowania, w większości klubu stanowi ponad 30% przychodów.
5. Inne – zastanów się, jakie jeszcze mogą być źródła przychodu w Twoim klubie. Wynajem sal dla firm czy szkół tańca? Organizowanie zajęć dla szkół czy przedszkoli?

Powodzenia!

Małgorzata Burdziełowska

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty