31-03-2019

Trenerze – jak się promować i docierać do klientów za pośrednictwem internetu?

 

Trenerze, zanim rozpoczniesz działania ukierunkowane na pozyskiwanie nowych klientów, powinieneś odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań. Po pierwsze, jakie potrzeby mogą zaspokoić oferowane przez Ciebie usługi? Po drugie, co wyróżnia Ciebie jako trenera oraz świadczoną przez Ciebie usługę na tle konkurencji? I po trzecie, kto może być zainteresowany Twoją usługą oraz w jakich miejscach możesz spotkać potencjalnego klienta? Zanim udzielisz sobie odpowiedzi na te pytania, zapraszam Cię do dalszej części artykułu, gdzie pokaże Ci, za pomocą jakich narzędzi, skutecznie docierać do nowych klientów. W pierwszej części tego artykułu skupię się na działaniach realizowanych w Internecie, natomiast w drugiej opowiem Ci o działaniach w tzw. „realu”.

Zbuduj własną stronę www! Posiadanie strony internetowej to pierwszy krok i absolutna podstawa. Pamiętaj jednak o tym, aby była ona profesjonalnie przygotowana, skutecznie pozycjonowana, atrakcyjna dla odwiedzających i prosta w obsłudze. Powinna zawierać kilka słów o Tobie, informacje o rodzajach treningów w jakich się specjalizujesz, opinie zadowolonych klientów oraz w jaki sposób można się z Tobą skontaktować. 

To nie wszystko. Pójdź o krok dalej. Zacznij prowadzić bloga. Jestem pewien, że jako specjalista masz wiele ciekawego do powiedzenia. Pozwoli Ci to na zaprezentowanie się w roli specjalisty, a także zwiększy szanse na dotarcie do jeszcze szerszej grupy potencjalnych klientów, którzy pod wpływem ciągłego „podgrzewania” zechcą skorzystać z Twoich usług. 

Profil społecznościowy? Jestem przekonany, że już korzystasz z Facebooka, Instagram czy LinkedIn. Jeśli do tej pory wykorzystywałeś media społecznościowe tylko do użytku prywatnego, czas to zmienić. To miejsca, w których masz możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami na bieżąco. Na Twoich profilach pokazuj, jakie problemy klientów rozwiązujesz za pośrednictwem świadczonych przez Ciebie usług. Oni w zamian, będą mogli zostawiać w tych miejscach rekomendacje oraz będą udostępniać Twoje informacje wśród swoich znajomych. Będą sprzedawać Ciebie sami. Ważne, aby portale społecznościowe spełniały dla Ciebie rolę swego rodzaju łącznika, pomiędzy tym co dzieje się na Twojej witrynie internetowej, czy blogu. Pamiętaj, social media prowadź równie profesjonalnie jak stronę www i blog, to także Twoja wizytówka. 

Podczas kolejnych działań pomyśl nad założeniem kanału na YouTubie. Przygotuj, krótkie nagrania i podziel się ze światem tym, na czym znasz się najlepiej.  Materiał wideo przygotuj za pomocą dobrego smartfona. Skorzystaj z bezpłatnych aplikacji do obróbki filmów. Pamiętaj, aby każdy z Twoich filmów wnosił wartość praktyczną. Po raz kolejny pokażesz się w roli eksperta, dla którego głównym celem jest pomoc innym.

Internet daje wiele możliwości, trzeba jednak z nich korzystać umiejętnie, w odpowiedni sposób dozując środki finansowe oraz dokonując ciągłego monitoringu podejmowanych przez Ciebie działań.

Pamiętaj jednak, że w świecie realnym też może być ciekawie, udowodnię to w drugiej części tego artykułu. 

Krzysztof Pakulec

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty