18-05-2019

Trenerze – jak się promować i docierać do klientów w „realu”?

 

W pierwszej części tego artykułu skupiłem się na działaniach realizowanych w Internecie, natomiast teraz opowiem Ci o tych, które możesz zrealizować w „realu”. Uwierz, tutaj też może być ciekawe.

Oprócz wielu możliwości wynikających z posiadania odpowiedniej ilości pieniędzy i inwestowania ich w reklamę, w lokalnej telewizji, radiu, które nadaje na Waszym terenie, prasie pokazującej życie Waszej społeczności lokalnej, jest też wiele działań, które okazać się mogą zdecydowanie skuteczniejsze i nie pochłaniające gotówki. Pamiętajcie, dziś aby odnieść sukces na rynku nie wystarczą już działania na które wskazałem wyżej w związku z inwestycją gotówkową. 

Po pierwsze w realu, rekomendacje. Nikt, nigdy nie będzie sprzedawał Waszych usług skuteczniej, aniżeli Wasi zadowoleni klienci. Podczas kolejnych już treningów poproście odbiorców Waszych usług o ocenę jakości świadczonych przez Was usług, zaznaczcie, że to dla Was bardzo ważne i nie zapomnijcie się odwdzięczyć za pomoc. W jaki sposób? Zaproponujcie dla bliskich osób Waszych klientów, vouchery na jeden trening personalny. Wróćcie do tego o czym powiedziałem Wam wcześniej, Wasi zadowoleni klienci będą chętnie sprzedawać Wasze usługi, dajcie im tylko tą możliwość. 

W pierwszej części tego artykułu, poprosiłem Was o odpowiedź na trzy pytania. Jedno z nich dotyczyło miejsc, w których możecie szukać potencjalnych odbiorców swoich usług. Znajdźcie partnerów i zaplanujcie współpracę. To kolejny z etapów działań jakie powinniście podjąć. Zlokalizujcie na mapie waszego lokalnego rynku wszystkie miejsca, które świadczą usługi związane z szeroko rozumianym zdrowiem, urodą. Wybierzcie się do tych punktów, proponując współpracę na zasadzie, każdy klient tych punktów wydając np. 100 zł otrzyma voucher na jeden trening personalny. Czy to się opłaca? Oczywiście dla obu stron to korzystna transakcja. Punkty te będą mogły doceniać swoich klientów, Wy natomiast otrzymacie bazę potencjalnych nowych klientów. 

Obserwujcie wydarzenia, które organizują inni! Coraz częściej zaobserwować można na lokalnych rynkach inicjatywy edukacyjne skierowane do różnych grup społecznych. Niewątpliwie musicie zadbać o to, by występować podczas nich w roli eksperta z zakresu aktywności fizycznej, czy odżywiania. Możecie również sami zająć się organizacją tego typu przedsięwzięć w połączeniu z ekspertami innych dziedzin na Waszych rynkach pracy. 

Wierzę, że uda Wam się zrealizować te działania oraz, że pierwsze z nich wprowadzicie w życie tuż po przeczytaniu tego artykułu. W tym momencie, życzę abyście osiągnęli sukces i żeby to klienci szukali i oczywiście znajdowali Was jako najlepszych specjalistów na rynku.

Krzysztof Pakulec

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty