30-06-2019

A gdybyś mógł wiedzieć, co kryje się w głowie Twojego klienta?

 

Co byś zrobił gdyby istniało narzędzie pozwalające na to, aby dowiedzieć się, czego Twoi klienci poszukują w sieci? Dużo łatwiej byłoby projektować stronę internetową, przygotowywać kampanie promocyjne czy pisać artykuły w oparciu o realne zapytania klientów. Narzędziem takim jest answerthepublic.com gdzie wpisując poszukiwane słowo czy wyrażenie, dowiesz się o najczęściej wyszukiwanych przedimkach, zaimkach i innych połączeniach zawierających to, co wpisałeś. Pod tym kątem postanowiłem przebadać zapytanie „trening personalny” i na tej podstawie podzielę się z Tobą moimi spostrzeżeniami.

Jak? Podstawowa grupa wyników to te związane z zapytaniami związanymi z założeniami treningu personalnego:

– Jak się przygotować?
– Jak wygląda?
– Jak często?

Daje to bardzo fajny wniosek, który może posłużyć w projektowaniu strony www trenera. Znając te pytania warto umieścić gotowe odpowiedzi w zakładce FAQ, (Frequently Asked Questions). Możesz też stworzyć osobny artykuł czy post, w którym to będziesz odpowiadał na te pytania i regularnie odświeżał treści dla swoich potencjalnych klientów.

Trening personalny z…. Bardzo dużo zapytań związanych jest z osobami prowadzącymi dany trening. Najczęściej możemy znaleźć te zapytania, które dotyczą gwiazd naszej branży takich jak: Anna Lewandowska, Ewa Chodakowska czy Michał Karmowski. Narzędzie w podstawowej wersji nie pozwala na wskazanie konkretnego regionu ale pracuj nad tym, żeby Twoje nazwisko znalazło się w najczęściej wyszukiwanych hasłach w Twoim mieście.

Dla kogo? Hasło „trening dla wszystkich”, nie pojawiło się w wyszukiwarce, więc nie warto tego typu treści przedstawiać na stronie czy w komunikacie marketingowym. Natomiast warto wymienić poszczególne osoby czy specjalizacje, do których skierowana jest usługa. Więc dla kogo klienci poszukują treningu?

– dla par,
– dla dzieci,
– dla otyłych,
– dla początkujących.

Przygotowując swoją ofertę użyj wymienionych powyżej grup tak by dopasować ją zarówno do Twoich kompetencji jak i do zapotrzebowania klientów. 

Przed i po. Ludzie będą chcieli przetestować Ciebie jeszcze przed tym jak pojawią się osobiście. Dlatego będą szukali wyników Twojej pracy.  Zakładka „przed i po”, chwalenie się osiągnięciami swoich podopiecznych, to bardzo dobre rozwiązanie. Co warto umieszczać w takim miejscu? Utrata tkanki tłuszczowej to oczywistość, zmiany sylwetki także, ale warto też pokazywać poprawę zdrowia, zdobywanie formy, (ukończenia biegów, zawodów lub innych tego typu aktywności), oraz samą w sobie aktywność jako przyjemne pożytkowanie wolnego czasu. Jeśli dotychczas zastanawiałeś się czy prezentować takie treści, odpowiedz brzmi jednoznacznie: WARTO!

Miejsce. Do tej grupy zapytań można zaliczyć zarówno miasto jak i konkretny klub. Warto więc swoją działalność prowadzić w miejscu, które już na wstępie w wyszukiwarce związane jest z pracą z trenerem. Wybór miejsca prowadzenia treningów, (niezależnie czy samodzielnie czy we współpracy z klubem), ma wpływ na skuteczność pozyskiwania klientów. Dlatego wybierając klub, w którym chcesz pracować, warto sprawdzić, czy ludzie poszukują trenera właśnie tam.

To tylko jedno z wyszukiwań, a korzystając z wymienionego narzędzia można wyciągnąć dużo więcej wniosków. Jakie zapytania wrzucisz albo chciałbyś sprawdzić by poprawić wyniki Twojej pracy? Czy coś Cię zaskoczyło w powyższych wynikach? Chętnie poznam Twoją opinię.

Marcin Zaworonek

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty