21-07-2019

Grywalizacja w klubie fitness.

 

Co zrobić, by zespół klubu fitness chętnie podejmował się zadań, traktował je nie jak przykry obowiązek, ale ekscytujące, dające dużo radości wyzwanie? Słyszałeś pewnie, że najlepszą metodą nauki jest zabawa. Pójdźmy dalej – zabawa może być też najlepszą metodą pracy! Właśnie z tego powodu grywalizacja jest wspaniałym narzędziem, coraz częściej wykorzystywanym w różnych firmach. 

Czym jest grywalizacja?

Grywalizacja jest techniką polegającą na wykorzystywaniu mechaniki funkcjonowania gier. Polega na zachęcaniu ludzi do wykonywania z zapałem czynności z pozoru nudnych poprzez dodanie elementu rywalizacji. Współzawodnictwo, które jest kluczowym elementem grywalizacji jest źródłem zaangażowania, poczucia wspólnoty z osobami z tego samego zespołu, a w efekcie daje niesamowitą satysfakcję z pokonania trudności, dokładnie tak, jak dzieje się w znanej nam wszystkim i bardzo popularnej formie CrossFit.

Jakich zasad należy przestrzegać wprowadzając grywalizację?

1. Określ cel. Do czego chcesz zastosować tą technikę? Co i w jaki sposób chcesz poprawić? Jakie wskaźniki chcesz zmienić?
2. Zdefiniuj persony. Zastanów się, kim są Twoi gracze? Co lubią?
3. Określ aktualnie występujące i zaprojektuj pożądane zachowania, realizujące postawione cele.
4. Jaka forma rywalizacji będzie najlepsza dla Twojego zespołu? O co mają walczyć?
5. Określ zasady. Zadbaj, by dla wszystkich były czytelne. Kluczowy powinien być szacunek do pozostałych graczy.

Jakie elementy występujące w grach możesz wykorzystać?

1. Zestawienia i rankingi prezentujące wyniki pracowników.
2. Tytuły i odznaczenia za szczególne osiągnięcia.
3. Punkty za wykonanie określonych zadań.
4. Wirtualna waluta za realizację wybranych zadań, którą pracownik może przeznaczyć na wybrany pakiet udogodnień: szkolenia, doposażenie stanowiska itp.
5. Poziomy trudności, po przejściu których pracownik może realizować trudniejsze zadania i walczyć o atrakcyjniejsze nagrody.

W kolejnym artykule poznasz konkretne przykłady zastosowania grywalizacji w naszej branży. Zapraszam Cię do artykułu, jeśli zainteresowałeś się tym tematem.

Małgorzata Burdziełowska

Poznaj autora

Najczęściej czytane posty